Купуването на български журналисти се оказа инвестиция с неоценима възвръщаемост
29.05.2011
Както вече е известно от нашите информации, на 13 май т.г. на остров Гьокчеада пристигна първата за т.г. група от 21 специално подбрани "български" журналисти, които трябваше да заслужат вложените в тях "инвестиции" и да оправдаят очакванията на домакините със съответните "рекламни услуги" в интерес на турската държавна политика. Жадните да видят с очите си "уникалния турски модел на "ислямската демокрация" и гладни за знания, впечатления и нови запознаства журналисти ( на снимката по време на инструктажа ) бързо изпиха водата от бурето до коневръза и опоскаха всичкия фураж в яслата, заредена предварително от любезните домакини Юджел Аталай - кмет на Гьокчеада и Бюлент Айлъ - председател на Градския съвет и строителен "инвеститор" в България ( наша информация от 9 май т.г. ). Още не почистили остатъците от голямото плюскане и пиене, фермерите започват подготовката за ново зареждане на софрата, около която ще се наредят избраниците от следващата група. Порционът ще бъде окончателно одобрен след щателното "осчетоводяване" на извършените разходи и получените приходи. Предварителният "балансов отчет" е повече от оптимистичен и даде основание на джамбазите Аталай и Айлъ да споделят с медиите своите впечатления за постигнатите "изключително положителни резултати". В уводната част на изявлението се посочва, че "през последните 2 години се наложи традицията на острова периодически да гостуват асове на българската журналистика, които активно допринасят за рекламата и пропагандирането на Гьокчеада в България". По-нататък в документа се описват основните моменти от подготвената програма, къде са били развеждани гостите и с кого какви срещи са били проведени. След завръщането си в България ТЕ ВЕДНАГА ЗАПОЧНАЛИ ДА ИЗПЪЛНЯВАТ ПОЕТИТЕ АНГАЖИМЕНТИ. ЗА БРОЕНИ ДНИ БИЛИ ИЗЛЪЧЕНИ И ОТПЕЧАТАНИ 7 РЕПОРТАЖА И НОВИНИ ЗА ГЬОКЧЕАДА В ЕЛЕКТРОННИТЕ И ПЕЧАТНИТЕ МЕДИИ, И ТОВА БИЛО САМО НАЧАЛОТО. Кметът Аталай се постарал да осигури най-добри условия за престоя на гостите и следва уточнението : "Нашите усилия не са напразни, напоследък броят на туристите от България расте в пъти. Има и нещо друго - ние развиваме активно сътрудничество по линия на побратимяването с общините от Делиормана, където 60 % от жителите са турци." Тези думи на Аталай обясняват защо едновременно с групата журналисти на острова бяха поканени и 26 представители на турските общини в Делиормана, за посещението на които, неизвестно по какви причини, домакините предпочитаха да не говорят ( наша информация от 9 май 2011. ). Турските медии посочват ролята на "строителния предприемач" Бюлент Айлъ, който също имал много яки връзки и интереси в Делиормана. Той лично изпратил до границата българските гости, на които през цялото време бил "екскурзовод и координатор" и заявил, че "познава градовете Варна, Бургас, РУСЧУК и ШУМНУ като част от Делиормана", но не казва нищо за Разград, където е така нар."ОФИС НА КРУПНИЯ ИНВЕСТИТОР. "Нашата строителна дейност там спомага да бъдем едно цяло както с местното турско население, така и с политическите институци, което пък ни осигурява благоприятна "околна среда и много силни приятели. Тези посещения служат за представянето на Гьокчеада и ползата ( цената ) на рекламата възлиза на стотици хиляди турски лири. Нито един наш хотелиер или туроператор не е в състояние да отдели бюджет в такива размери за реклама на туризма в българските телевизии и вестници. Само така стана възможно през м.г. нашият остров да получи известност от екрана на българските телевизии и от страниците на вестниците. Очакваме още тази година броя на българските туристи да надхвърли 100 хиляди."