За разлика от София, в Прищина полицията разгони петъчния уличен намаз на недоволни ислямисти
30.06.2011
В християнска България протестиращи мюсюлмани се търкалят гордо и предизвикателно по тротоарите в центъра на столицата и ултимативно искат да получат втора джамия, в противен случай петъчните намази "на открито" щели да продължат. Епидемията на политизираните ислямски протести достигна Косово, но бързо ще продължава да се разпространява в западна посока съгласно директивата на Анкара за поетапно "джамийско въстание", което да обхване Европа и така да бъде даден отпор на съпротивата срещу турцизацията, арабизацията и ислямизацията на ЕС. След София, по същия сценарий "недоволните от липсата на достатъчно джамии" мюсюлмани в столицата Прищина започнаха масовите демонстрации на своето присъствие по улиците и тротоарите с организирания колективен намаз на 17 юни т.г. Така беше положено началото на борбата на исляма срещу "нашествието" на християнските мисионери. Според доклад на ръководството на Мисията на ООН в Косово, в страната развиват дейност 71 мисионерски представителства, предимно на протестанти от Северна Америка и Англия. Турските медии с тревога следят "нарастващия интерес на Ватикана" към съдбата на католиците в Косово, които били едва 5 % от цялото население на страната. Във връзка с 13 - та годишнина от смъртта на Майка Тереза, на 05.09.2010г. в Прищина беше открита катедралата "Света Тереза". В същото време общината отклонявала всички опити на мюсюлманската общност да бъде издадено разрешение за строеж в центъра на столицата на нова голяма джамия, която да поеме "огромния брой мюсюлмани, лишени от възможността да упражняват правото си на молитва в джамиите". Инициативата за "гражданско неподчинение" била подета от така нар. "гражданско движение "Bashkohu mene" ( "Елате при нас" ), учредено от Фуад Рамичи - бивш офицер от югославската армия, участвал във войната в Босна на страната на босненските мюсюлмани, "хуманитарен доброволец" на борда на кораба "Мави Мармара" по време на провокацията в Газа на 31 май м.г. и в същото време районен мюфтия на Прищина. На първия "протестен петъчен намаз" пред джамията "Султан Беязът" председателят на Ислямския съюз на мюсюлманите в Косово и Главен мюфтия Наим Търнова се обърна към налягалите около 1000 улични богомолци с подстрекателска политическа реч, изпълнена с ненавист към християнската религия и с гневни упреци към правителството и към кмета на столицата Иса Мустафа от главната опозиционна партия LDK, създадена навремето от покойния Ибрахим Ругова. Според Търнова, институциите не спазвали дадените обещания за строеж на нови джамии в половин милионния мюсюлмански град, нещо повече - започнало събарянето на старите сгради около мястото, където се намирали 3 османски джамии и започвал строежа на нов жилищен и търговски комплекс. Председателят на Съвета за съхранение на културно-историческото наследство Джейлан Ходжа обвинил властите, че нарушават законите и инструкциите за градоустройствено планиране и териториално застрояване, които забранявали каквито и да било строителни дейности на разстояние по-малко от 50 м. от въпросните три джамии, обявени за "архитектурни паметници". На 24 юни демонстрацията с уличния намаз беше повторена в пространството между джамията "Султан Мурат" и сградата на Парламента в Прищина. Този път обаче полицията имаше нареждане да разпръсне със сила налягалите богомолци заедно с техните килимчета, ако не се подчинят на предупрежденията да освободят улиците и тротоарите от своето присъствие. Така се стигна до стълкновение и безредици, които прекъснаха словото на мюфтията на Прищина Фуад Рамичи и в резултат бяха арестувани 5 най - активни "протестиращи", оказали съпротива на силите на реда. В отговор бяха атакувани коли на полицията и беше направен опит да бъдат "освободени" арестуваните. Очаква се утре, 1 юли, събитията около джамиите да се повторят и вече се чуват призиви турското посолство в Прищина и турското МВнР да предприемат необходимите действия в защита на турско - ислямското културно и историческо наследство и на правата и исканията на мюсюлманите в Косово.