Валията на Одрин наруга и изгони български свещеник по време на честване на Мимар Синан
12.04.2012
По инициатива на Валийството и Общинския съвет на Одрин и с подкрепата на така нар. "граждански сдружения" и на политическите партии, на 9 април т.г. на площада около джамията "Селимийе" се събраха около 1000 защитници на османското и ислямското културно - историческо наследство, които се хванаха за ръце и образуваха "човешка верига". По този начин участниците в акцията искали да покажат своята признателност и съпричастност към делото на "най - великия строител и архитект" Мимар Синан и да привлекат вниманието на отговорните институции за спешно решаване на съществуващите проблеми при оформяне на "околната среда и на туристическия облик на джамията". Инициативата била под надслов "Великият майстор ви призовава" и за да стане ясно какво иска да каже Мимар Синан на сегашното поколение, преоблечен в неговите дрехи артист изпълнил възложената роля и поискал от присъстващите и от властите да пазят и да се грижат за неговото архитектурно "чудо", включено в списъка на ЮНЕСКО. За да изрази своята подкрепа на честването и като знак на уважението си към историята, културата и традициите на града, пристигнал българския свещеник в църквите "Св. Георги" и "Св. Константин и Елена" АЛЕКСАНДЪР ЧЪКЪРЪК, който е турски гражданин. Той бил придружаван от бившия имам на джамията "Селимийе" НАДИ ЕРСОЙ и за тяхната поява било обявено по озвучителната уредба. Двамата били поканени да заемат полагащото им се място в редицата на "официалния протокол" съгласно традицията и подготвения предварително сценарий. Като чул анонса, "толерантния" анадолски дерибей ГЬОКХАН СЬОЗЕР, назначен от ислямското фашистко правителство на Ердоган за валия ( областен управител ) на Одрин, побеснял и заявил на висок глас така, че да бъде разбран от всички присъстващи : "НА ТОЗИ МЯСТОТО НЕ МУ Е ТУК. ДА НЕ ГО ВИЖДАТ ОЧИТЕ МИ, ДА СЕ МАХА И ДА СТОИ ЗАД МЕН. ДА НЕ БИ В БЪЛГАРИЯ ДА КАНЯТ ТАКА, ПО ПОВОД И БЕЗ ПОВОД, НАШИТЕ МЮФТИИ, ХОДЖИ И ИМАМИ ? " И докато вече четвърти ден нашите "толерантни" голи охлюви от Генералното консулство в Одрин, от МВнР на Николай Младенов, различните "правозащитни" организации, агенции и комисии за противодействие на дискриминацията си траят от страх да не "обидят" съседите и да компрометират "оптимистичната атмосфера на дружба и братско сътрудничество" след капитулантската визита на Бойко Борисов в Анкара, за наш срам видни турски интелектуалци и журналисти реагираха светкавично и адекватно на дивашкото поведение на Одринския чиновник - кадър на МВР. В свое изявление за медиите по повод грозния инцидент видния турски правозащитник и признат експерт по международно право проф. БАСКЪН ОРАН посочи, че "България е страна, която зачита човешките права и правата на малцинствата и този факт е главната причина за нейното приемане в ЕС. Валията на Одрин много добре знае, че турците в България имат своята партия ДПС, която участва в правителствената коалиция, имат свои депутати и министри. Думите на Валията се позовават на правилото за правната реципрочност. Той трябва да разбере, че това правило е забранено и не може да се прилага за търсене на реципрочност, когато става въпрос за правата на човека. Логиката на Валията е проста - щом като онези там тероризират моите сънародници, аз ще се отнасям по същия начин с техните сънародници в Турция. Реципрочността при спазването на правата на човека е забранена съгласно чл. 90 / 5, включен във Виенската конвенция през 1995г. ТРЯБВА ДА БЪДАТ СЪДЕНИ ТАКИВА ВАЛИИ, КОИТО НЯМАТ ПОНЯТИЕ ОТ СТАВАЩОТО ПО СВЕТА, КАКТО И ОНЕЗИ "ПРОФЕСОРИ" ОТ ИКОНОМИЧЕСКИТЕ, ЮРИДИЧЕСКИТЕ И ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ФАКУЛТЕТИ, КОИТО СА ДАЛИ ДИПЛОМИ НА ВАЛИИ КАТО ГЬОКХАН СЬОЗЕР." На 11 т.м. вестник "Радикал" публикува убийствено критичен коментар за срамната сцена, написан от известния турски журналист ОРАЛ ЧАЛЪШЛАР. Статията беше цитирана от почти всички медии и беше класирана на първите места в статистиката за най - четените и най - коментираните заглавия. Авторът посочва редица примери на прояви на агресия срещу християнски храмове и свещеници през последните месеци и с тревога отбелязва трайната тенденция на засилваща се "християнофобия" и на "мисионерска параноя". Тук е мястото да подкрепим изводите на турския журналист със случая, при който отец БОЯН САРЪЕВ беше посочен като "мишена",защото бил "заплаха за идентичността на мюсюлманските народи в България" ( информация на ТВ СКАТ от 11.01.2012г. ). Отношението, проявено към българския свещеник, било израз на съществуващия "радикален и милитаристичен модел на омраза спрямо християнските малцинства, наследен от младотурците и получил ново развитие в днешна Турция". Приложението на този модел през годините и след разпадането на Османската империя довело до "прочистването" на арменци, гърци, кюрди, алевити и при съвременните условия се превърнало в "официална политическа философия за управлението на държавата". Според Чалъшлар, Турция е единствената страна в региона, където "християнското присъствие" е сведено почти до нулата ( едно на хиляда ) в резултат на систематично и трайно провежданата политика за "ликвидиране" на другите. За сравнение, при почти еднаква изходна база за етническата и религиозната карта на отделните вилаети и провинции в Османската империя, днес в Иран християните са 2% от населението, в Сирия и Египет - 10%, а в Ливан - около 40%.