МНОГО ЛЪЖИ И САМО 4 АВАРИИ ПРЕЗ ПЪРВИЯ ДЕН ОТ ЕКСПЛОАТАЦИЯТА НА МАРМАРАЙ
31.10.2013
Повечето турски граждани, причислявани от Диктатора – Ислямист към така. нар. „мълчаливо малцинство” си останаха такива, дори когато стояха блокирани във вагоните на „ЧУДОТО НА ВЕКА” или напразно чакаха на перона на гарата „СИРКЕДЖИ” някой от прелитащите с надути сирени влакове да се смили и да спре, за да изпитат и те най – после обещаното удоволствие да пътуват на 60 м. под водата на Босфора. Единици бяха потърпевшите, които имаха смелостта да застанат пред камерите на телевизиите и да определят „откриването” на движението като „ПРЕДИЗБОРЕН ФАРС НА ЕРДОГАН”. По – възпитаните кротко споделят, че „такава е волята на Аллах” и добавят примирено : „БУРАСЪ ТЮРКИЕ АБИ. ХЕР ШЕЙ МЮМКЮН” и още нещо, което се превежда като познатото ни „ХУБАВА РАБОТА, АМА ...ЦИГАНСКА” ( БЪЛГАРСКА ). Първата лъжа на Ердоган беше, че в съня си видял проекта за тунела, предсказан още преди 153 г. от Султан АБДУЛМЕДЖИТ, и неговата реализация станала мечта и цел на живота му. И докато вървеше дирижирания сценарий с речите и молитвите, които накараха много жени от „спонтанния митиг” да проронят сълзи от умиление към бащицата, неговата съпруга и щерката, досетливите журналисти вече ровеха в архивите и търсеха доказателство за новата фалшификация на МЕГАЛОМАНА. Разчитайки на силната си памет и на спомените от близкото минало, честните турски журналисти откриха това, което им трябваше, за да разобличат за пореден път Диктатора. Откритието представлява бр. 23965 на Държавен вестник от 15 февруари 2000 г. На стр. 141 е публикуван текста на правителственото решение № 2000 / 63 относно използването на предоставения от Япония кредит в размер на 42 млрд. йени за ИЗГРАЖДАНЕТО НА ТРЪБА – ТУНЕЛ ПОД БОСФОРА И НА АВТОМАГИСТРАЛАТА БОЗЮЮК – МЕКЕДЖЕ. Този „пропуснат” от Ердоган факт обяснява защо на церемонията присъстваше премиера на Япония, но остава загадка защо до него беше „монтиран” президента на Сомалия и още повече кое наложи да бъде поканен нашия министър на транспорта при положение, че Босфора разделя на две части ( Азиатска и Европейска ) Истанбул, а не София. Ако е отишъл на откриването, за да реши проблема с нашите камиони – добре, очакваме положителни резултати, но ако се е хванал на турската въдица, че България ще печели милиарди евро от транзитни такси на товарите от Япония през Истанбул за Европа, това вече е проява на поредната наивност и некомпетентност. На 28 октомври, само ден преди „ПРОТОКОЛНОТО” откриване на МАРМАРАЙ, Съюзът на камарите на турските инженери и архитекти ( ТММОВ ) предупреди най – отговорно властите, че „строителството и изпитанията” на железницата страдат от сериозни пропуски и съществуват поне 11 причини, които пораждат риск от инциденти. На нарочна пресконференция президентът на Камарата на строителните инженери ДЖЕМАЛ ГЬОКЧЕ и Секретарят на Истанбулския филиал на ТММОВ СЮЛЕЙМАН СОЛМАЗ съобщиха за наличието на експертен доклад, изготвен от РЪЗА БЕХЧЕТ АКДЖАН – електроинженер, самият той участвал в екипа за монтиране на системите за автоматизирана защита и електронна сигнализация. Документът бил изпратен до всички отговорни инстанции, вкл. и до парламентарно представените политически партии. Тревожните разкрития за „формално и небрежно проведените предпускови изпитания като напр. неотговарящото на реалните условия ТЕГЛОВО НАТОВАРВАНЕ на композициите и как ще реагира енергозахранването при симулиране на грешки от страна на персонала принудиха Зам. – председателя на главната опозиционна партия и депутат от Истанбул УМУТ ОРАН да направи обосновано запитване до премиера Ердоган с искане за писмен отговор относно причините за тежката авария с локомотив на 25.10.2013г при провеждане на един от последните тестове по трасето. Депутатът настоява да бъде разгласена истината за начина, по който са били издадени приемните протоколи и сертификатите за техническата безопасност на проекта и дали съзнателно не са били взети под внимание забележките в експертния доклад за съществуващите нередности и опасности. В деня на откриването на МАРМАРАЙ „отговор” на НАПАДКИТЕ НА ПРОТИВНИЦИТЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО ( ? ) се опита да даде по твърде екзотичен начин МЕТИН ТАХАН – Генерален директор на Управлението за инфраструктурни инвестиции към турското Министерство на транспорта. Вместо да „успокои” аргументирано авторите на сигналите и разтревоженото обществено мнение, ТАХАН „наля масло в огъня” с показаната от самия него „КЪРВАВА КЛЕТВА” върху лист хартия. Авторът на „документа” с гордост разказваше по всички телевизии, които успя да ощастливи с присъствието си, как от името на Министерството той бил поел ангажимент пред правителството на Ердоган да изпълни на всяка цена задачата и да предаде обекта за експлоатация точно на 29.10.2013. Тази дата, която е празник на Кемалистката република, съвсем не случайно беше „избрана” от Диктатора. Наивно е да се мисли, че откриването на проекта е „подарък”, посветен на революцията на Мустафа Кемал АТАТЮРК. Напротив, така ЕРДОГАН се появи в целия си блясък и напълно „засенчи” образа на омразния му съперник, макар и отдавна покойник. По внушение на Диктатора съчетанието Т.С. ( TURKIYE CUMHURIYETI ), т.е. РЕПУБЛИКА ТУРЦИЯ, постепенно започна да губи буквата С в официалните надписи.и последния показателен пример може да се намери в изписването на поканата за участие в приема в двореца „Чанкая” от името на ПРЕЗИДЕНТА НА ТУРЦИЯ И НЕГОВАТА СЪПРУГА ( Досега винаги се изписваше ПРЕЗИДЕНТА НА РЕПУБЛИКА ТУРЦИЯ ). Надявайки се да бъде „похвален и забелязан” от висшето ръководство за проявената лоялност към заповедта на Диктатора, ТАХАН показа „обещанието – клетва”, където било написано, че ако закъснеят, макар и само с един ден, подписалите „клетвата” ще се самоубият. Следват пикантни подробности за това как били „убедени” да подпишат документа с дата 27.02.2013г. японските му колеги ЙОШИХИСА ХАТАНО и ТЕЦУРО МАЦУКУБО, въпреки техния скептицизъм, че може да бъде наваксано изоставането към въпросната дата. Чужденците разбрали, че турците „не се шегуват” едва когато МЕТИН ТАХАН порязъл пръста си и скрепил подписа си с капка кръв, която още стояла като червено петно върху хартията. Въпросното „кърваво писмо” дава пряк отговор на „критиците” на показното и престъпно „мероприятие”, което не закъсня да накаже безотговорното поведение на свитата на Султана. Само за 4 часа ( от 08 : 15ч. до 12 : 00ч. ) на 30 октомври т.г. по трасето на МАРМАРАЙ една след друга станаха 4 аварии. Най – напред в пиковия час спря елетрозахранването и хиляди пътници останаха блокирани във вагоните, при някои от тях се проявиха признаци на „клаустрофобия” само при мисълта, че се намират под водата. Други стотици чакаха с надежда по пероните на спирките кога ще се появят в тунела светлините от прожекторите на композицията. Малко след като движението се нормализира, отново се получи „засечка”, този път серийно отказаха системите за отваряне и затваряне на вратите на вагоните. Заснети видеокадри показват недоумението на объркани пътници, които с тревога наблюдават вътре във вагона и отвън на перона постоянните опити да се ликвидира повредата, придружени със стряскащи звукови сигнали. Против всички правила за безопасност и при липсата на каквато и да е готовност за организирана намеса от страна на обслужващия персонал, тълпи от отчаяни пътници, сред тях и майки с деца, тръгнаха пеша по тунела към най – близката гара. Един час по – късно се оказа, че станция СИРКЕДЖИ е затворена за пристигащи и заминаващи пътници, отвън района беше отцепен с лентови заграждения и жива охрана, а пътниците за СИРКЕДЖИ ( по направлението КЪЗЪЛЧЕШМЕ – АЙРЪЛЪКЧЕШМЕ ) трябваше да слязат на следващата гара, след като минаха транзит покрай перона и се чуха предположения, че „има отказ на спирачките”. На медиите, които отразяваха събитията от самото място беше подсказано, че тяхното повторно слизане под земята и водата е нежелано, което предизвика буря от недоволство заради наложената цензура, от която бяха „освободени” лакейските медии начело с ислямистките канали „ЮЛКЕ”, „КАНАЛ 7” и сайта „ХАБЕР 7”. Генералният директор на турските държавни железници СЮЛЕЙМАН КАРАМАН стана за смях с „оправданието”, че „дребните и напълно безопасни смущения били предизвикани от прекомерния наплив на пътници, броят на които през първия ден достигнал 300 хиляди в двете посоки. Краткото прекъсване на електрозахранването станало след погрешно подадена команда ( комутация ) към трансформатор ( но не се посочва кой е направил грешката и има ли гаранция, че подобни инциденти няма да се случат и в бъдеще ). Електрификацията на трасето е изпълнена от фирмата „АНЕЛ ГРУП”, която преди официалното пускане на проекта беше заявила най – отговорно пред журналист от вестник „Хюрриет”, че „захранването е автономно, не се влияе от честите прекъсвания в градската мрежа на Истанбул и неприятности от този род са НЕВЪЗМОЖНИ”. За повредата с вратите на вагоните няма обяснение. Що се отнася до положението на гара СИРКЕДЖИ, тя ще остане още „известно време извън експлоатация за УДОБСТВО НА ПЪТНИЦИТЕ”, което в превод означава, че има още недовършени елементи от вътрешната инфраструктура и се работи усилено за остраняване на пропуските. Премиерът Ердоган обясни инцидентите с „възторга на някои младежи и деца, които от любопитство пробвали как действа системата за аварийно спиране”. На Генералния директор КАРАМАН медиите задават въпроса къде и как е преброил 300 хил. пътници, при положение, че не се продават билети и се пътува безплатно през първите 15 дни. Нещо повече, къде са останали обещанията за дневен капацитет от 1 млн. и 200 хил. души и как може 300 хил. пътници да предизвикат повреди на вратите или на електроподаването, още по – малко те да са причина за ЗАПЕЧАТАНАТА СПИРКА СИРКЕДЖИ.