Според белгийски вестник, турските сериали са политическа поръчка на държавата.
13.02.2010
Преди 2 дни водещият белгийски вестник "Де Стандаард" публикува свой анализ за причините, които дават обяснение за масовата популярност и силата на психологическото въздействие на турския сериал "Долината на вълците". Както вече многократно сме изтъквали, този сериен филм предизвика, наред с други фактори, силно обтягане на турско-израелските отношения, граничещо със състояние на "студена война". Представител на вестника разговарял по този повод със сценариста Бахадър Йозденер, който признал, че се гордее за начина, по който е успял да покаже "Израел като лошото ченге", защото всички трябвало да научат за "извършените от Израел зверства". Вестникът прави извода, че сценарият на този и на други подобни сериали се подготвя от специализирани "държавни институции" и това било потвърдено от постоянния синхрон и взаимна зависимост между продуцираните филми и отделните антиизраелски действия на Анкара, като се започне от скандалната реакция на Ердоган в Давос на 31.01.2009г. В същото време вестникът дава и своята антитеза, която се опира на такива моменти, като например, че никой от създателите на филма не е контактувал с Ердоган или с друг представител на властите, че досега никой от правителството не е правил положителен коментар на филма, даже част от него била "цензурирана". Според ТВ"СКАТ" обаче тук вестникът или не п ознава технологията на всяко дългосрочно пропагандно мероприятие от арсенала на средствата на психологическата война, или се "презастрахова" и прави опит да бъде "балансиран". Вестникът "не е забелязъл" редица прояви на турските ръководители, в които сериалите като цитирания открито и без свян се използват "като дразнители", които допълнително водят до ескалация на напрежението между Турция и Израел. Вестникът посочва, че всяка седмица сериите се гледали от над 100 млн. зрители в Турция, Близкия изток, Кавказ, Северна Африка, МАКЕДОНИЯ, Китай и Дубай. Този финал на материала по-скоро навява на мисълта за изпълнена и може би добре "подкрепена" рекламна поръчка