ТВ СКАТ лого

Тази телевизия работи с грижа за България

За какво си хортуваха Давутоглу и Главният мюфтия Мустафа Алиш ?

20.03.2010

От всички срещи на Давутоглу в България на най-силна информационна цензура бяха подложени разговорите с Цецка Цачева и с Главния мюфтия Мустафа Алиш. ТВ "СКАТ" още на 17 март посочи причините, които са накарали турския министър спешно да включи в програмата си посещение в Народното събрание и среща с г-жа Цачева. Оказахме се прави, защото гостът с дежурната и хитра усмивка вече е бил уведомен за подготвената от РЗС проекто-резолюция за арменския геноцид и своевременно е взел мерки да не се допусне "нова Шведска изненада". Що се отнася до съдържанието на разговора в Главното мюфтийство, единствения израз, който ни насочва към същността на обсъжданите въпроси, е формулиран така: "На срещата Главният мюфтия д-р Мустафа Хаджи запозна министъра със структурата и дейността на изповеданието. След срещата проф. Ахмед ( тук турскоезичните автори на съобщението на Главното мюфтийство са допуснали правописна грешка, защото във всички официални документи на МВнР на Турция името се изписва като АХМЕТ ) Давутоглу и Главния Мюфтия заедно изпълниха петъчната молитва в софийската джамия "Кадъ Сейфуллах ефенди" ( Баня баши джамия )." Електронното издание на вест-ник "Кърджаали хабер" ни уведомява, че "Давутоглу е бил информиран от Мустафа Алиш Хаджъ и другите представители на Главното мюфтийство за проблемите и трудностите на българските мюсюлмани". Какви са тези "проблеми и трудности" можем подробно да научим от интервюто на Зам. Главния мюфтия ( дясната ръка на Алиш Хаджъ ) Ведат С. Ахмед, дадено наскоро за в-к "Вакит" и разпространено чрез информационната агенция ЕНА-ЕВМ.(автор Мустафа Узун). Под формата на предварително съгласувани въпроси и отговори "българският гражданин и мюсюлманин" Ведат Ахмед сипе невероятни клевети и настройва срещу Родината си и бъл гарския народ тези, които в Турция трябва да чуят за "тежкото и безправното положение на техните братя по вяра" и да се захванат да им помагат. Точно тези "оплаквания и притеснения" на Главното мюфтийство са били коментирани пред Ахмет Давутоглу. Сред тези с най-голямо въздействие върху чувствителната "душа" на госта трябва да бъдат посочени следните "призиви за помощ": 1.В България сега има 1156 джамии, 302 стаи за молитва ( месджит ) и 51 текета и тюрбета. За съжаление много от джамиите били затворени или се нуждаят от спешен ремонт. Градове като Кюстендил, Враца, Самоков и Ески Заара ( Стара Загора ) имали само по 1 действаща джамия и хиляди правоверни мюсюлмани били лишени от правото си да изпълняват религиозните ритуали. 2.Шест вековната джамия "Хамза бей" в Ески Заара била от много години затворена заради археологически разкопки и изследвания. Главното мюфтийство притежавало нотариален акт за собственост и въпреки това държавата незаконно се разпореждала с джамията.Съгласно Проекта за регионално развитие на ЕС било решено джамията да се превърне в "Музей на диалога между религиите". 3.Като правило българите имали негативно отношение към мюсюлманите и специално към турците. Причината се криела в 5 вековното ОСМАНСКО УПРАВЛЕНИЕ. Широко била пропагандирана тезата, че в България няма турци, а мюсюлманите били насила ислямизирани българи. Държавата също се поддавала на тези внушения под предлог, че такава била народната воля. 4.Трудности имало в подготовката на млади кадри. Не достигали средства и учебни заведения. Понастоящем религиозните служители получавали образованието си във Висшия ислямски институт и в 3 лицея "Имам Хатип". По-рано всички преподаватели били от Турция, сега техния брой намалял за сметка на изпращаните на обучение в чужбина и на завършилите в България. Системата на преподаване и на изпитване в българските духовни училища била много близка до прилаганата в турските лицеи "Имам Хатип" и до програмата на Религиозния факултет на университета "Мармара". За "външната подготовка и дипломиране в чужбина" били предпочитани учебните заведения в Турция, Сирия, Йордания и Саудитска Арабия. 5.Османската епоха оставила в България многобройни и дълбоки следи. В течение на 130 години българските власти постоянно се опитвали да ги заличат, но не са успели и благодарение на Аллах, Османското наследство ще продължи да съществува. Тези следи се наблюдавали в езика, традициите, празниците, фолклора, правото, топонимите, културните обичаи и др. Най-важното Османско наследство представлявала турско-ислямската общност, която, въпреки всички преследвания, прогонвания, опити за асимилация и физическо и духовно унищожение, днес представлява най-голям процент от населението на страна-член на ЕС, каквато е България. От Османската епоха са останали редица културни и религиозни паметници като хамама във Филибе, бизестените в Шумну и Янболу, десетки часовникови кули, библиотеката във Видин, мостове, крепости и крепостни врати, безброй чешми и хиляди надгробни камъни. Голяма част от Османското културно-историческо наследство беше разграбено и унищожено веднага след Руско-Турската война. Някои джамии, религиозни училища и други вакъфски имоти били преустроени в черкви, административни сгради и музеи.6.Благодарение на българо-турската Спогодба за защита на недвижимото културно-историческо наследство започна ремонта на някои джамии с изключително високо архитектурно и историческо значение като "Муради Хюдавендигар" във Филибе. Предстои реставрацията на джамията "Макбул Ибрахим паша" в Разград, която ще бъде поета от Турската агенция за сътрудничество и развитие TIKA и на джамията "Фатих" в Кюстендил. 7.Българските мюсюлмани са признателни на проявилите интерес за съдбата на "сънародниците-едноверци" ръководители, институции и НПО в Турция. Мюфтийството получава след 1990г. голяма помощ от Дирекцията по религиозните въпроси към МС и от фондацията "Диянет", особено в областта на образованието. Голямо съдействие ни оказват също така изселническите дружества. В рамките на подписаните двустранни спогодби голям принос за съхраняването и за възстановяването на Османското културно-историческо наследство имат TIKA и Общината на Истанбул.

2

2

5

5

Турското правителство превръща джамиите в политически "кандърма кьошета".

Турското правителство превръща джамиите в политически "кандърма кьошета".
Под предлог, че "поведението на някои страни от ЕС към турското членство е враждебно и обезверява все повече и повече турския народ и го прави безразличен", Държавният министър и Главен преговарящ Егемен Баъш възложи на подчиненото му ведомство, известно като "Главен Секретариат за ЕС", задачата да "повдигне европейското

Финансовата политика на ГЕРБ убива дребния и среден бизнес

Финансовата политика на ГЕРБ убива дребния и среден бизнес

Търговци се обявиха срещу данъчната и финансовата политика


Търговци се обявиха срещу данъчната и финансовата политика

Протест срещу социалното осигуряване


Протест срещу социалното осигуряване

Държавните служители ще си плащат осигуровките

Държавните служители ще си плащат осигуровките
Държавните служители ще си плащат осигуровките, здравната осигуровка остава 8%

ДПС изхвърли от редиците си кмета на с. Рибново


ДПС изхвърли от редиците си кмета на с. Рибново

Искат оставката на сливенския кмет заради злоупотреби


Искат оставката на сливенския кмет заради злоупотреби

Проектът "Набуко" влиза в България през Бургаска област


Проектът "Набуко" влиза в България през Бургаска област