Задграничната пропаганда и реклама на Турция през 2010г. ще струва на бюджета 100 млн. долара.
14.12.2009
Преди няколко дни турският министър на културата и на туризма Ертуурул Гюнай обяви резултатите от проведения търг за възлагане на кампанията по представянето, пропагандирането и рекламирането на страната в чужбина през 2010г. В списъка на "победителите" фигурират 5 рекламни агенции, които са представили свои проекти за работа в различни географски райони на света. Английската фирма "М&C Saatchi" ще представя образа на Турция, нейния начин на живот, нейната история, култура, природни красоти и туристически възможности в Балканските държави, Северна Америка, Испан ия, Италия, Франция, Индия и Япония. Недоумение, граничещо с "национално възмущение", предизвика обещанието на Управителния директор на консорциума "Medium Rare / Inbar" Хаитхам Хидми, че "той вижда Турция като една модерна АРАБСКА страна и този принцип ще залегне в основата на тяхната рекламна и пропагандна стратегия. Ето защо считаме, че промоцията на Турция в нашия регион няма да ни затрудни". Региона, за който споменава шефа на спечелилата групировка, обхваща Пакистан, ОАЕ, Саудитска Арабия, Египет, Иран и Сирия. Целта на Хидми била да докара в Турция максимален брой туристи от арабските страни, в които всяка година имало 21-22 различни празници и "мостове" от почивни дни. Според Гюнай, Турция трябвало да "изостави и да опровергае впечатлението, че е евтина туристическа страна. Такава представа отблъсквала високо образованите, висококултурните и богатите чужденци, този образ на страната будел пренебрежение и високомерно отношение към турския народ и държавата. Авторитетът и образът на Турция можели да спечелят признание само ако подбран елит от чужденци със съответното обществено положение в своите страни посещават Турция и застанат очи в очи с нейната истинска действителност." Като резултат от кризата министърът посочил, че 30 от 100-те утвърдени като марка световни хотели и вериги вече са напуснали Турция. За кампанията в чужбина през 2010г. били осигурени от бюджета 100 млн. долара и както през м.г., манекенката Тюлин Шахин ще бъде "европейското лице на Турция" в кампанията на фирмата DDF в Англия, Скандинавските страни, Германия, Холандия, Белгия, Австрия и Полша.